Reklamsamarbeten och PR

Slowfashion.nu är en blogg om hållbart mode och entreprenörskap - och där inspiration, pepp och kunskap alltid står i fokus.
 

Slowfashion.nu är bloggen för såväl den vanliga klädkonsumenten som hållbarhetsnörden. Och jag, Johanna Nilsson, som står bakom Slowfashion.nu är en av de absolut mest framträdande inom ämnet hållbart mode i Sverige idag. Exempelvis är jag, tillsammans med Jennie Johansson, författare till den första svenska boken om Slow fashion (Ordfront förlag, 2016) och 2017 var jag nominerad till "Årets röst" i Stora Influencerpriset. Läs mer om mig.

Foto: Damon Hatefi

Foto: Damon Hatefi

Varför ska ditt företag samarbeta med mig?

Nischad och relevant målgrupp

Om er målgrupp är kvinnor mellan 25 och 44 år som är mode- och hållbarhetsintresserade - ja, då har ni hamnat helt rätt. Majoriteten av mina läsare letar aktivt efter hållbara varumärken, och är därmed en köpstark målgrupp. Det gör också att ett reklamsamarbete med mig alltid har hög relevans och högt engagemang hos mina läsare.

Tydligt varumärkesbyggande

Långsiktigt varumärkesbyggande i ett relevant och trovärdigt sammanhang, mot en tydligt definierad och nischad målgrupp - det är vad ni får genom att samarbeta med mig. 

Tips från en vän - inte en reklamannons

Jag har en nära relation till mina läsare och jag vet vad de gillar och efterfrågar, vilket gör att ett reklamsamarbete hos mig mer ses som ett tips från en vän än en annons. Mina läsare har stort förtroende för mig och det jag gör, och därför skapar jag alltid reklamsamarbeten utifrån mina läsares bästa - vilket sin tur garanterar bästa möjliga och relevanta exponering för ert företag.

Innehållet skräddarsys

Skillnaden mellan att betala för ett reklamsamarbete och att hoppas att någon ska skriva om det ändå, är att ni som företag är garanterad exponering och tydligt innehåll i det förstnämnda. Ett betalt samarbete innebär att jag, i nära samråd med er, tar fram material anpassat utifrån ert syfte och marknadsmål med fokus på målgruppen.

Jag är väldigt restriktiv med vilka typer av samarbeten jag gör, allt för att behålla min trovärdighet samt för att kunna lägga den energi och tid ett riktigt bra samarbete kräver. Och det är något mina läsare vet om - vilket ger ytterligare styrka till ert varumärke.

Strategiskt arbete med SEO

Jag arbetar strategiskt med sökmotoroptimering (SEO) vilket gör att alla inlägg har en lång livslängd.

 Att följa marknadsföringslagen är en självklarhet för mig, och därför märks alla samarbeten tydligt upp med: "I stolt annonssamarbete med XX"


5000 + unika besökare per månad

86 % kvinnliga läsare

60 % av läsarna är 25-44 år

41 % återkommande besökare

Sociala medier

Instagram: 4850+ följare

Facebook: 4950+ följare

Bloglovin': 325+ följare, 300+ läsningar per vecka


Vad kan vi göra och vad kostar det?

Annons - Hållbara shoppingtips

Plats på min tipslista, 3600 kr plus moms för 12 månader.
Listan, och alla företag som är med, hittas här: Hållbara shoppingtips

Sponsrat inlägg

Ett blogginlägg, från 5000 kr plus moms.
Exempel på tidigare samarbeten: Stil och Ansvar och Docksta Sko

Reklamsamarbeten

Tre blogginlägg eller fler över en tidsperiod, från 12 500 kr plus moms.
Exempel på tidigare samarbeten: Varié (fd Minimera) och Fair Action

För oss på Varié är det viktigt att samarbeta med varumärken och personer vi har stort förtroende för, och som har kunskap och lever enligt de värderingar och den filosofi vårt företag har.

Att välja ett reklamsamarbete med Johanna och Slow Fashion var då enkelt och blev mer än lyckat och effektivt. Hennes följare är främst kvinnor som påbörjat eller gör en hållbar resa och därför blev kommunikationen riktad till rätt och vår målgrupp.

Det sätt som Johanna förmedlar budskapen med en personlig touch blandat med konkret vägledning gav stor effekt och det är så vi också bygger vårt varumärke. Vi fick snabb och stor konvertering med ökad försäljning, nya kunder samt många fler följare i sociala medier efter vårt samarbete.

Vi lyckades stärka vårt varumärke och fick en ROI som var mycket högre än förväntat och budgeterat
— Ann-Sofie Bergort, Varié

Låter det intressant? 

Kontakta mig via formuläret här nedan eller direkt på johanna@johanna-n.com. Jag är självklart momsregistrerad och har F-skatt.