Vecka 9

En sak man lär sig när man driver eget och planerar sina egna arbetsdagar är: det är viktigt att planera men det är inte ofta det sedan håller. Exempelvis har min vecka hitills sett ut såhär: Måndag, planerat: Uppföljning av de butiker som jag kontaktade för vårens inköp förra veckan samt ta nya kontakter med intressanta butiker. Skriva en planering och strategi för företagets Twitteranvändning. Komma ifatt med bloggen: har bla flera nya återförsäljare jag vill presentera lite närmare för er.

Måndag, utfall: Twitterplan och två blogginlägg. Sedan: Bråkade med min skrivare i fyra timmar. Felsökte, ominstallerade, fixade, trixade, you name it. Problemet var dock fortfarande olöst när jag gick hem...

Tisdag, planerat:  Fortsättning med butikskontakter och inköp för våren/sommaren. Packa ordrar. Städa datorn och äta semla.

Tisdag, utfall: Åkte och köpte en ny skrivare, eftersom det visade sig att reservdelen som ev. kan lösa problemet kostade som en helt ny skrivare. Plus att det var 2 veckors väntetid på reservdelen, medan skrivare kunde jag ta med mig direkt. Irriterande dock för miljö- och resurssamvetet... och att det hela tagit två halva arbetsdagar. Åt lunch, semmelfika och packade sedan ordrar. Hann inte så värst mycket mer...

Mer har jag alltså inte hunnit under 2/5-arbetsvecka. Usch. Jag hoppas dock att morgondagen ska bli mycket mer effektiv och bättre, men vi får se =)

Onsdag, planerat: Uppföljning av de butiker som jag kontaktade för vårens inköp förra veckan samt ta nya kontakter med intressanta butiker. Skicka ut dagordning för nästa BIC-boardmöte och visa er åtminstone en ny återföräljare!

(Bild: Jenni Sandström)