Slow fashion: #12 Litet märke - vad är utmaningarna?

Veckans poddavsnitt är här, och nu blir det fokus på:

Att ha ett litet modemärke - och jobba med hållbarhet

Till det här avsnittet har jag bjudit in Wendy Heijne, designern som hoppade av efter många år på ett av världens största modeföretag för att satsa på det egna märket Studio Heijne. Vi pratar om hur modebranschen fungerar och hur det kommer sig att det traditionella sättet att bygga ett eget märke kräver både massvis med kapital som att det innebär att ta stor risk. Något som Wendy indirekt löst genom sitt sätt att arbeta med hållbarhet!

Vi dyker in i vilka olika hållbarhetsutmaningar som finns kopplat till att vara liten designer - samt lyckan i att på allvar kunna göra det en brinner för. Helt enkelt ett avsnitt för dig som drömmer om att starta eget inom modebranschen och/eller är nyfiken på hur den fungerar!

Driva eget modemärke

Mitt i programmet dyker Maria Lagerman (som var gäst i avsnittet #2 Remake – skapa nytt av gammalt) in i studion och berättar om hennes tro på framtiden - och vilka otroliga möjligheter det finns för den som drömmer om att driva eget och brinner för hållbarhet!

Så lyssnar du på podden

Podden finns att lyssna på via

eller direkt här:

Avsnittet är som alltid producerat av Beppo Ljudstudio.

Vad är dina tankar om veckans avsnitt och ämne? Kommentera och berätta gärna!

Klicka gärna på hjärtat om du gillar inlägget, och följ mig på bloglovin' om du inte vill missa något och vill spara inlägg till sen.